Patrz i Pisz - ćwiczenia w pisaniu liter

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 155,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 3,10 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Elżbieta Wianecka | Wydawca: Arson


Dostępność: Wysoka


Kategorie: Nauka czytania | Nauka pisania | Pomoce dydaktyczne | Specjalne potrzeby edukacyjne |
Stawka VAT: 23% | Cena netto: 126,02 zł | Kod kreskowy: 5907763600520


Pisanie jest procesem skomplikowanych czynności. Dziecko musi prawidłowo spostrzegać i zapamiętać graficzny obraz poszczególnych liter. Musi także rozpoznać dźwięki wchodzące w skład wyrazu, podporządkować odpowiednie znaki graficzne i w odpowiedniej kolejności je zapisać. Do tego powinno mieć też odpowiednio sprawną rękę. Dziecko musi prawidłowo spostrzegać kształty liter wchodzących w skład sylab, wyrazów i dostrzegać między nimi podobieństwa i różnice.Gdy dziecko nauczy się czytać może zacząć uczyć się pisać. U podstaw procesu pisania w początkowej jego fazie zasadniczą rolę odgrywa współdziałanie wzrokowych, słuchowych i ruchowych ośrodków kory mózgowej. Aby odtworzyć litery dziecko musi wywołać i skojarzyć odpowiednie wyobrażenia graficzne, słuchowej ruchowe. Efektem tego jest znak graficzny w postaci sylaby, wyrazu. Umiejętności prawdziwego spostrzegania i odtwarzania kształtów graficznych jest ogromnie ważna w przygotowaniu dziecka do nauki pisania. Zestaw liter do pisania drewnianym patyczkiem jest pomocą wspomagającą naukę czytania i pisania. W procesie rozpoznawania samogłosek i sylab wykorzystujemy takie umiejętności jak: - wzrokowe postrzeganie samogłosek, sylab - zapamiętanie wzorca słuchowego samogłosek, sylab - poprawne artykułowanie samogłosek, sylab - dostrzeganie, czytanie i pisanie liter od lewej do prawej strony - planowanie ruchów ręki - usprawnianie motoryki dominującej ręki. Wykorzystując zestaw liter możemy pisać sylaby: - tworzyć sylaby z jednego paradygmatu sylab otwartych, za każdym razem zmieniając samogłoskę. Pozwoli to dziecku dostrzec, iż w odczytywanym wzorze sylab pierwsza litera jest taka sama a druga zmienia się - tworząc sylaby otwarte, które kończą się tą samą samogłoską. Za każdym razem zmieniamy pierwszą literę. W tym przypadku dziecko powinno dostrzec, iż pierwsza litera jest różna, a druga taka sama - tworząc konstrukcje samogłoska + spółgłoska + samogłoska - łącząc sylaby otwarte w pseudowyrazy i wyrazy znaczące. Wykorzystując zestaw liter możemy pisać wyrazy: - tworząc wyrazy z sylab - tworząc trudne wyrazy o konstrukcji spółgłoska + samogłoska + spółgłoska. Materiał ten można samodzielnie wzbogacić o ćwiczenie z koralikami lub innymi materiałami układając elementy wewnątrz wzoru liter. Zadanie z koralikami, to doskonała forma ćwiczeń koordynacji wzrokowo - ruchowej, manipulacyjnych.